Showroom a prodejna: v čem jsou tyto pojmy tak rozdílné?
Oba tyto pojmy, “showroom” a “prodejna”, mají jedno společné. Jsou to prostory, kde se prezentují a prodávají produkty. Ale pozor, mají několik klíčových rozdílů ve svém zaměření a účelu. Tak se na to pojďme podívat, respektive, jak to děláme my.
Showroom
Cíl: Hlavním účelem showroomu je ukázat produkty tak, aby si je zákazníci mohli prohlédnout, osahat a vyzkoušet, než se rozhodnou k nákupu. Často je zde pouze vystavené zboží a zákazník si tak nemůže svou objednávku ihned převzít a odvézt domů. Jsou vhodné v oborech nebo firmách, kde se dělá hlavně zakázkové zboží, jako je tomu v našem případě.
Prostředí: Showroomy jsou obvykle designované tak, aby vytvářely příjemné prostředí. Jsou zaměřené na zážitek z návštěvy a u nás konkrétně i na diskrétnost. Pokud přijdete k nám na showroom, nemělo by se vám stát, že vás vyruší další návštěvníci. Ke konzultaci i zkoušení produktů máte klid a dostatek času. Konzultant se věnuje pouze vám a nikomu jinému.
Sortiment: V showroomu se můžete setkat i se širším výběrem produktů, včetně těch, které nejsou běžně k dostání nebo k vyzkoušení v dalších prodejních kanálech dané firmy. V našem případě se to týká např. ekonomické řady, tedy produktů matrace Body Boost, polštáře Flexi Pillow a přikrývky Thermo Balance. Tato produktová řada je k vyzkoušení pouze na našich showroomech.
Prodejna
Cíl: Prodejna má za úkol primárně prodávat produkty. Zákazníci si zde mohou produkty koupit a většinou je i okamžitě odnést.
Prostředí: Prodejny jsou praktičtější a méně okázalé. Jsou organizované tak, aby bylo zboží snadno dostupné a prodej co nejefektivnější. Některé prodejny jsou tak přeplněné zbožím, že se v uličkách málem nedá chodit. Na jednu prodejnu a tedy i více zákazníků současně bývá také pouze jeden nebo dva prodavači. Pokud máte nějaké doplňující otázky, je to pak o náhodě, na jak nadšeného prodavače narazíte.
Sortiment: Nabídka prodejen je obvykle zaměřená na skladové zásoby, což zákazníkům umožňuje okamžitý nákup a odnos. Tyto produkty jsou obvykle vyráběny ve větších sériích a obvykle se tedy nejedná o zboží s vyšší přidanou hodnotou a užitkem.
Jak vidíte, každý z těchto obchodních prostor má svá specifika. V Somnii se domníváme, že výběr produktů pro skutečně kvalitní spánek vyžaduje individuální přístup, klid a čas na promyšlení, ale také soukromí a diskrétnost.
Zveme vás do našich showroomů kde na vás čekají nejen naše produkty, ale hlavně šikovní spánkový konzultanti a konzultantky, kteří vám pomohou zorientovat se v oblasti spánkové hygieny, ortopedie a dalších aspektů této úžasné činnosti. Těšíme se na setkání!